Poradnik weselny GRAMOFONu

Poradnik przygotowaliśmy dla tych, którzy lubią trochę poczytać :)

Zdobyte doświadczenie po zagraniu kilkudziesięciu udanych wesel daje nam możliwość podzielenia się z Wami kilkoma cennymi wskazówkami, radami, które mamy nadzieję będą pomocne przy organizacji Waszego wymarzonego wesela. Połowa zespołu „przerabiała” to także na własnej skórze :)

1. Od czego zacząć?

Niewątpliwie sala jest tzw. "number one" na Waszej liście spraw.
Wielkość sali, odległość od domu, kościoła czy USC, kuchnia, wystrój to sprawa indywidualna.

Z punktu widzenia zespołu, wodzirejów dobrze jest, gdy zespół ma bezpośredni kontakt z gośćmi, nie musi biegać po kondygnacjach i innych pomieszczeniach, co ułatwia przeprowadzenie zabaw oraz szybkie reagowanie na to, co się dzieje na sali.

2. ZESPÓŁ. 

Gdy sala jest zarezerwowana czas na zespół - czas na GRAMOFON - grający tylko muzykę 100% na żywo, dający gwarancję wyśmienitej zabawy.

3. Co dalej?
W dalszej kolejności pozostaje organizacja ślubu w kościele lub w USC, umowa z fotografem, kamerzystą, wynajęcie limuzyny itp.

4. Co o której godzinie?

Ślub.
Sugerujemy godzinę ślubu nie wcześniej jak o 16:00. Dlaczego?
- to Wasz najważniejszy dzień w życiu więc musicie się wyspać - cała noc przed Wami, a GRAMOFON nie ma litości dla Was i dla gości bo jak rozkręcamy imprezę to na całego i do rana...
- Panna Młoda musi mieć czas na makijaż ślubny i fryzurę ślubną,
- wiele gości dojeżdża często z bardzo daleka. Pozwólcie im bezpiecznie dojechać,
- warto mieć pewien zapas czasu na niespodziewane sytuacje:)

Gdzie życzenia?
Czasem Młodzi nie mają na to wpływu, gdyż zaraz po wyjściu z kościoła, czy USC „osaczeni” są przez gości weselnych, szczególnie tych, którzy mieli zaproszenie tylko na ślub. Jeśli pogoda spłata Wam figla to oczywiście życzenia odbędą się na sali.

Wesele
Wesele zaczyna się z chwilą przybycia Młodej Pary na salę – zalecamy nie wcześniej jak o godz. 17:00.
Podejście do sprawy „mamy umowę do 4:00, to zrobimy ślub o 14: 00, a wesele zacznie się o 15:00, to zdążymy się wybawić…” może być bardzo zgubne. Dlaczego?

- Młodzi mają bardzo mało czasu na sprawy omówione w punkcie wyżej, przez co fundują sobie niepotrzebny dodatkowy stres,
- szczególnie w gorące dni i przy sprzyjającej aurze, trudno zmusić gości do zabawy od godziny 15:00.
- nawet dla najwytrwalszych biesiadników zabawa od 15:00 do 4:00 rano może okazać się nie lada wyzwaniem. Absolutnie nie mamy tu na myśli upojenia alkoholem.

„Udana impreza to taka, z której wychodzimy z pewnym niedosytem, a nie próbujemy wytrwać do jej końca” – to cytat naszego kolegi Tomka, z którym w tej i innych kwestiach zgadzamy się :)

- wydłużenie imprezy o znaczną ilość godzin może wiązać się z dodatkowymi kosztami obsługi sali jak również zespołu.

Tort.
Czas podania tortu często określony jest przez lokal. Jeżeli Młodzi mają wpływ na godzinę podania tortu to zalecamy uczynić to po 1 lub 2 bloku muzycznym. (No chyba że o danej godzinie jest jeszcze jasno, a Młodym zależy, by odpalone race na torcie rozświetlały salę).
Im wcześniej podany tort (nie przed obiadem :) tym lepiej. Dlaczego?
- tort podany wcześniej goście weselni chętnie zjedzą (nie zmarnuje się),
- po obiedzie i po pierwszych tańcach tort będzie idealny do pierwszej kawki :)
- poddany tort później będzie trzeba zapijać alkoholem, co może mieć różne konsekwencje :(:)

Podziękowanie dla rodziców.
Jest to niewątpliwie uroczysty i ważny element wesela. W jakiej formie podziękujecie swoim, rodzicom zależy od Was. Często jest to bardzo podniosły i wzruszający moment dlatego godzina ma tu swoje znaczenie. Idealna pora to 22:00 – 23:00. Dlaczego?
- wiele stresujących elementów m.in. pierwszy taniec Młodzi mają już za sobą, a do tej pory zdążą się nieco rozluźnić :),
- coraz częściej Młodzi przygotowują prezentacje zdjęć lub film, co o tej godzinie przy zgaszonym świetle daje efekt,
- istotne jest by podziękowanie dla rodziców nie zbiegło się w czasie z innym elementem wesela typu: tort, oczepiny gdyż zrobi się długa przerwa i GRAMOFON nie cierpliwi się, że nie może grać, a goście, że nie mogą tańczyć
.

Oczepiny – są o godzinie 00:00 i już :) Więcej informacji na temat oczepin z GRAMOFONem po kontakcie telefonicznym lub e-mailowym


5. Inne atrakcje
Zależą oczywiście od Waszego gustu oraz zasobu portfela. Im więcej tzw. „gwoździ programu” tym więcej dla Was stresu, więcej na „Waszej głowie”, krótszy czas na zabawę. Nie oznacza to, że niektóre dodatkowe atrakcje nie są widowiskowe, np.:
- świetnie się sprawdza pokaz barmański lub pokaz iluzjonisty (mamy namiar do 
  profesjonalistów)
- fajerwerki - wymagają uzyskania pozwoleń. Warto by zajęła się tym wyspecjalizowana firma – unikniecie przez to poparzeń oraz uszkodzenia mienia,
- lampiony – nie zawsze pogoda sprzyja puszczaniu lampionów, a często goście mają problem z ich odpaleniem.

6. Coś jeszcze?
Jest pewnie wiele spraw, których w naszym poradniku nie ujęliśmy, bądź rozwinęliśmy w innych zakładkach naszej strony www.gramofon.net.pl Chętnie udzielimy Wam, na miarę naszych możliwości pozostałych informacji, które mogły nam umknąć.

..aha.. jeszcze jedno – sesja zdjęciowa.
Zalecamy przełożyć ją na inny dzień, byście mogli bawić się z gośćmi od początku do końca wesela. Impreza musi mieć swojego gospodarza, czyli Was.